Bokstavslek

För pigg för att bara ligga i soffan och för trött för att göra något vettigt roar jag mig med att göra en liten bokstavslek som jag snodde från Ingrid igår.

Varje svar ska börja på bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara sanna och det får inte vara några hittepåord. Man får inte skriva samma svar två gånger och inte använda sitt förnamn som svar. Precis som Ingrid blir jag då lite konfunderad över första frågan.

  • Vad heter du? Maria
  • Ett ord på fyra bokstäver: Mört
  • Flicknamn: Märta
  • Pojknamn: Mårten
  • Yrke: Målare
  • Färg: Marinblå
  • Klädesplagg: Mössa
  • Mat: Morotspudding (uäääk)
  • Sak i badrummet: Mascara och munskölj
  • Plats/stad: Malmö
  • En orsak att vara sen: Mejades ner av en flodhäst på vägen… nähä, svaren måste vara sanna…; Mötte en gammal bekant.
  • Något man skriker: Milda Matilda!!!
  • Film: Moulin Rouge
  • Något man dricker: Mörkt öl
  • Band: Mötley Crue
  • Djur: Mammut
  • Gatunamn: Morkullevägen
  • Bil: Mercedes
  • Sång: Mamma Mia
  • Aktivitet med fler än en deltagare: Månskenspromenad
mammut

Förlåt att jag kom försent, men jag var tvungen att stanna och beskriva vägen för en mammut som kommit vilse på vägen till flugfiskemässan...

Ja tänk vad det finns mycket att fördriva tiden med.
Ni är såååå välkomna att sno listan om ni vill :)

7 reaktioner på “Bokstavslek

  1. Pingback: Bokstavslek | Laila Norman

  2. Pingback: Utmaning « Lairama

  3. Pingback: Bokstavslek |

Kommentera

